tisdag, juni 12, 2007

Årets bästa och mer ont i foten

Finns det ett samband? Behöver jag ha lagom ont i foten för att lugna ner mer och orientera säkert? Eller hade jag bara en bra dag? Svar får nog komma en annan dag.
Hursomhelst sprang jag ikväll Sommarserien vid Hallunda. Läcker terräng, många kontroller och den ovanliga skalan 1:7500. Men det var så detaljrikt och backigt så jag tyckte det kändes som en 10000-del. 47:30 på 5,7 km (49:20 med snitsel (400m?) till startpunkten) är jag väldigt nöjd med. Skall bli kul och se vad de andra ”gubbarna” har gjort för tider.
Jag sprang med mina Icebug och nytillverkat avlastningsskydd för hälen men hade lite ont i alla fall. Nu smärtar det ännu mer. Jag kanske måste dubblera höjden på skyddet för vila vill jag ju inte. Imorgon är det Scania-OL.
--------------------------------------------------
Komplettering 21/6-07
--------------------------------------------------
Bana A (36) 5700m + 400m snitsel
1. Niklas Å Wrane Söders SOL Tyresö 39:40
2. Mattias Allared Tumba-Mälarhöjden OK 42:33
3. Johan Eklöv Tumba-Mälarhöjden OK 45:00
4. Vidas Armalis SoIK Hellas 48:05
5. Mats Windstedt Södertälje-Nykvarn OF 49:21
10. Joakim Eriksson Södertälje-Nykvarn OF 52:47
Lite besviken blev jag av att vara nästan 10 minuter efter. Visserligen tog jag det lite lugnt och visserligen är Niklas en duktig H21:a. Men ändå! Åldern tar ut sin rätt.

Inga kommentarer: