lördag, juni 09, 2007

Sprint #5

Jag lyckades planera in fem lediga dagar när hela Sverige badade i sommarsol. Hela? Nej inte riktigt. En liten del långt söderut, dit jag åkte, hade mest mulet alla dessa dagar.
Sen lyckades jag avsluta min sprintsäsong med ytterligare ett dåligt lopp. Kanske det sämsta. Skåne hade sitt DM i Vinslöv och jag fick springa i klassen H21 ej DM med samma bana som H21 sprang strax innan. Jag började behärskat med bra och säkra vägval men kände redan på väg mot ettan att det inte fanns någon fart i kroppen. Fick sen problem i den flacka, täta, ibland djungellika skogen och storbommade 8:an. Tappade sugen och sprang helt utan hjärnkoll på slutet (13:e !????!?!).
Efteråt joggade jag ner och kollade in 8:an. Två gånger gick jag rakt söderut från stenmurshörnet och passerade kontrollen långt öster om. Två gånger gick jag norrut från 8:an och kom långt väster om stenmuren. När jag på detta sätt pejlat in läget stegade jag upp avståndet till max 40 meter. Enligt kartan skall det vara 70 meter. Eftersom arrangörerna inte tyckte att detta var tillräckligt mycket bingo-OL hade de regelvidrigt gömt kontrollen nere i gropen. Man häpnar.
Sen fick jag stryk av min ende konkurrent, som dessutom var dansk.
Annars var min ledighet bara bra.

H21 Ej DM (2) 3110m
1. Mads K. Larsen Spring Cup OK 21.42
2. Mats Windstedt Södertälje-Nykvarn OF 22.53

H21 (19) 3110m

1. Erik Modig OK Pan-Kristianstad 17:12

2. Mikael Kristensson OK Torfinn 17.59

3. Jesper Håkansson FK Göingarna 18:11

Inga kommentarer: