torsdag, oktober 25, 2007

Höst Öst – Dag 1 / Tävling 1 - Lördag 20/10

Upp tidigt till solsken och rimfrost. Innan avfärd fick jag en ny duvning (smärtsamt!) av Nils-O. Efter passage av gränsen till Tjeckien möttes vi av ett tunt lager snö på marken, men på tävlingen i Ostrov (Usti nad Labem) var det nästan snöfritt. Jag var tyvärr anmäld i H21L och hade sen starttid (14:25). Tog det lugnt i början men hade svårt med kartan i det flacka partiet. Sen kom jag ut i sandstenssluttningen och fick inte ihop någonting. Det var helt omöjligt (för mej). Kartan var bara svart så det var omöjligt att se underliggande kurvbild. Jag missade massor på den lilla bit av banan jag sprang och var ute en dryg timme. Vi hittade faktiskt duschar (varma och sköna) vid TC så vi slapp transport till närmaste samhälle. Innan avfärden, strax efter 16, hanns också en god middag (gefüllte knödeln mit sauerkraut) och en stor dunkel avnjutas på en av byns två restauranger. För bara 30:-!
60 mil bussresa till Detva (Slovakien) med huvudvärk var lagom roligt. Trerätters middag halv två på natten var inte optimalt. Somnade halvtre.



















Sandstensterräng i norra Tjeckien på gränsen mot Tyskland.
.
H21L (32) 7.9km 350m 23k
1 Švihovský Jaromír __ Sportcentrum Jièín __ 70.23
2 Hradec Pavel _______ OK Chrastava ________ 75.39
3 Kundisch Wieland ___ USV TU Dresden ______ 79.55
5 Per Forsgren _______ Švédsko _____________ 81.53
_ Mats Windstedt _____ Švédsko _____________ DISK

Inga kommentarer: