fredag, maj 02, 2008

Ericsson-OL - Paradiset - 29 april - Himmel och helvete

Jag ger mej aldrig. Någon gång skall jag lära mej hur man orienterar i terrängen runt torpet Paradiset (S Lissma). Jag siktar på nästa gång för även denna gången gick det inte alls. Det är rent förbenat att jag skall ha så svårt att få karta och terräng att stämma. För terrängen är det inget fel på. Tvärtom är den gudomlig.
Sen skall jag också försöka lära mej hur man ritar in banan korrekt. För andra gången (av två) i vår har jag lyckats rita in en felaktig sten. Denna gången ledde det till att jag fick bryta. Anledningen är att jag med lins och falk-syn på höger öga, och utan lins med super-när-syn på vänster helt enkelt inte kan se kartan vid inritning.
Fint väder, underbar terräng och en bra avslutning blev kvällens behållning.

Långa banan (12) 6600m
1 _ Anders Axling ___ SNO ___________ 55:10
2 _ Niclas Sjögren __ Jönköpings OK _ 60:39
3 _ Kenneth Jönsson _ Tullinge SK ___ 60:43
___ Mats Windstedt __ SNO ___________ Utgått

Inga kommentarer: