fredag, juni 13, 2008

Lettlandsresan – Dag 2 – 30 maj

Efter lagom sovmorgon och god frukost i morgonsolen, plockade jag fram några Model Event kartor jag skrivit ut från nätet. Det visade sej att vi bodde just vid starten för denna. Vi plockade fyra kontroller och njöt en stund av havet innan vi begav oss mot Jaunupe och elitens kvaltävling på medeldistans. När de svenske gjort sitt och kvalificerat sej till final fick vi springa träningstävling.



















Lettiska Östersjökusten

Terrängen var fin och jag sprang ganska bra i början. Kom ihop med en tränande polsk landslagsman vid 2:an och tog fyran före honom. Stressade iväg lite och missade spången över bäcken. Vände tillbaks och såg att ”spången” var ett stort träd fällt över en bäckravin. Jag tog mej ut en bit men fick skakiga ben då det var långt ner olämpligt för fall. Vände tillbaks och plaskade över gyttjiga bäcken. Fortfarande något upprörd och uppskrämd började jag läsa till sjuan efter femman. Suck! Resultat verkar inte komma men jag hade ca 50 minuter på 5,8km.

På kvällen fixade Ingemar och grillchef Roy kalas i stugbyn. Öystein Kvaal Österbös tältande föräldrar bjöds snabbt in och lagom tills maten var slut anslöt WWOPs gäng om fyra. Det blev en kväll att minnas, var och en efter egen förmåga.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.

Peo, Raimo och Roy trivs bland myggen
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Sängfösare

Inga kommentarer: