söndag, juni 15, 2008

Lettlandsresan – Dag 4 – 1 juni

Efter frukost tog vi farväl av stugbyn och drog mot Ventspils camping för EM-stafett. Damerna gjorde en stabil insats som räckte hela vägen till guld.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Segrartjejerna Helena, Emma och Lina högst på pallen.

På herrstafetten tog Erik Öhlund hem startsträckan. Tyvärr sprang han i Sveriges andralag. Peter Öberg i första hade en sällsynt dålig dag och var åtta minuter efter. På sista gjorde Emil ett ”sjukt” bra lopp och plockade från 18:e till 9:e plats. 38:47 på drygt 9km var i en klass för sig. I sand och strandskogsterräng verkar Emil vara kung. Men det räckte inte för att komma ifatt 2:an som blev 6:a.

Efter prisutdelning och en onödigt lång väntan fick jag äntligen själv springa. Jag hade anmält mej i M35 för att få ett WMOC-genrep. Laddad och inspirerad fick jag till ett riktigt bra lopp. På zig-zag löpning hem blev jag duktigt trött i motvinden och sanden men bet ihop och höll huvudet kallt. Respekt!






M35 (20) 10000m
1 _ Ivars Žagars ___ Viga OK _______________ 58:39
2 _ Guntars Polis __ Auseklis IK ___________ 60:32
3 _ Mats Windstedt _ Södertälje-Nykvarn OF _ 64:16


Efter tävlingen blev det ilfart mot den fantastiskt fina badorten Jurmala (strax utanför Riga) och Kalles kompis Rolfs hus där. Vi bjöds på rikligt med dricka innan vi drog ut på jakt efter mat m.m.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Kvällssolsnjutare i Jurmala. Det ska va gott o leva.

Efter en lång och tuff dag somnade jag utmattad tidigare än tänkt, dvs redan klockan 2.

Inga kommentarer: