onsdag, juni 20, 2007

En kontaktlins för mycket

Ikväll avgjordes SNO:s KM på medeldistans vid Krampans badplats. Martin, som numera bor i närheten, hade fixat en helt ny karta med en riktigt gammal som grundmaterial. Denna gången kom Lennart Borg till start så jag fick inrikta mej på silver.
Till första hängde jag på Björn Widén som vann H21. Sen fick jag orientera själv och det gick riktigt bra. Det var stenigt, risigt och kuperat så det var lite med hjärtat i halsgropen. Men jag hade lite svårt att se kartan. Sen passerade vi till den andra sidan Marvikarna och terrängen blev betydligt mer lättsprungen. Det gick bra men jag hade ännu svårare att se på kartan när jag nu började svettas kring ögonen. När jag närmade mej 10:an och kom in i lite mörkare skog kunde jag knappt läsa kartan alls och jag bommade en dryg halvminut på både den och 11:an. Först då insåg jag att jag glömt att plocka ur kontaktlinser från kartläsningsögat (vänstra). Det är inte lätt att bli gammal och senil.
Det strulade lite med resultaten men jag blev nog tvåa efter Lelle som beräknat. Ca. två minuter efter så jag behöver inte gräma mej över den extra linsen. Kvällens överraskning var nog Torgny som blev trea.
--------------------------------------------------
Komplettering 21/6-07
--------------------------------------------------
H45 (8) 3500 m
1. Lennart Borg 20.07
2. Mats Windstedt 22.23
3. Torgny Toresson 23.59
4. P-O Olsén 25.54
5. Sven Undeland 26.04
6. Kjell Ehn 27.37
7. Jocke Eriksson 28.00
8. Tore Eklund 28.39

Inga kommentarer: