torsdag, oktober 25, 2007

Höst Öst – Dag 4 / Tävling (4 och) 5 - Tisdag 23/10



De flesta steg upp för att springa en park-OL kl 7:30 men jag var för trött och ville vila min ömmande fot så jag sov ända till åtta. Direkt efter frukost åkte vi 13 km Ö om Varna för en medeldistans (som blev en långdistans). Massören hade tipsat om klämpunkter på foten så jag utnyttjade resan för detta med skapligt resultat. Terrängen var flack och lite miniatyr-sandstensterräng-aktig med en del taggbuskar. Benet kändes bra, foten okey, och det var riktigt roligt. Jag läste fel vid sjuan och smet precis förbi åttan och nia annars var det ett bra lopp. Sista 500m fick jag slå av på farten med en krampande sätesmuskel. Bäst av allt var vädret, solsken, 17-18 grader när vi sprang och drygt 20 när vi var tillbaks i Varna. Dusch och trerätters lunch. Avfärden mot Istanbul blev strax innan tre. Det blev en lyckad tullpassage för mej. Först lyckades jag köpa en liter tolvårig Chivas för 23 Euro medan norrmänen fixade med sina visum. Sen tog jag också hem segern i Gräns Pivo Cup, bara drygt två minuter fel (1:08:50 var rätt tid). Denna kväll kom vi fram tidigt. Dvs redan klockan 0:30. Trerättersmiddag klockan ett och somnade strax efter två. Den andra bussen höll bättre på traditionerna och kom inte förrän vid tresnåret.
.


















Peo Bengtsson och Maud Sundén attackerar sistakontrollen.

M+ H (13)
1 Ulf Palmér ______ SWE _ 41:51
2 Marcus Schoultz _ FIN _ 44:32
3 Göran Nilsson ___ SWE _ 44:43
4 Göran Månsson ___ SWE _ 45:27
5 Mats Windstedt __ SWE _ 45:28

Inga kommentarer: