söndag, maj 11, 2008

Linköpings OK – Medeldistans – 3 maj – Startrepris

Inledde min minisemester med att springa Linköpings tävling och heja på Lena och Emil på terräng-SM (i Växjö) på min väg mot stugan (utanför Älmhult).
Min egen tävling gick bra förutom en jättebom på 7:an. Typiskt mej att antingen förstå kartan bra, eller inte alls. Det senare gällde vid 7:an.
Efter tävlingen kunde jag konstatera att jag hade exakt samma start som O-ringens 5-dagars 1987, etapp 3 (se kartan till höger).
Lena och Emil sprang bra på terräng-SM:s korta distans (4 km) och blev 5:a respektive 9:a. Efteråt förärades Emil blommor av sin (och min) gamla klubb Växjö OK för sin seger på sprint-SM två dagar tidigare.

H45 (15) 3870m
1 _ Stefan Thellsen ____ OK Roxen ______________ 25:22
2 _ Per Svensson _______ Finspångs SOK _________ 27:00
3 _ Lennart Gustafsson _ Boxholm-Mjölby OL _____ 27:57
7 _ Mats Windstedt _____ Södertälje-Nykvarn OF _ 31:57


.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
Raimo Salminen utdelar blomster till segrar-Emil (foto jag själv)

Inga kommentarer: