lördag, maj 17, 2008

Markaryds FK – Långdistans – 4 maj

Årets sämsta lopp, i Sveriges sämsta terräng, på världens sämsta karta. Eller var det världens sämsta terräng, eller världens sämsta lopp? Nä nu överdriver jag nog grovt igen (som vanligt) men faktum är att det enda riktigt positiva denna dag var det härliga somriga vädret.
Jag tappade konceptet helt (mitt fel) redan på väg mot andra och stod en stund och kollade på ett hus (utanför kartan) innan polletten trillade ner. Strulade till trean (mitt fel) och bommade 4:an (kartans fel) där det var många höjdformationer och gläntor som ej var med på kartan. Till femman sprang jag som en full matros på permis i Montevideo (Videoberget?) men hittade vägen som plötsligt försvann (???). Nu var självförtroendet för kartan och min egen förmåga helt borta. Valde väglöpning till 6:e och skulle gena över öppna grusytan, som var en djup grop med sjö i !?!?! Sluggade mej sen hem över nya hyggen och fälld skog med en stor önskan att banan snarast skulle ta slut.
Att detta sunklopp räckte till en andraplats säger mycket om den dåliga klassen i sydsverige i min åldersklass. Jag kanske borde flytta ”hem” igen !?! Om inte Jungstrand hade efteranmält sig efter efteranmälningstidens slut (puh!), hade det t.o.m. räckt till seger!

H45 (18) 5800m
1 _ Ulf Jungstrand ______ OK Skogsfalken ________ 46:38
2 _ Mats Windstedt ______ Södertälje-Nykvarn OF _ 51:06
3 _ Andreas Oxenstierna _ Skåneslättens OL ______ 51:21

Inga kommentarer: