söndag, maj 18, 2008

Träning vecka 18-19 – WMOC-genrep 1

Först en tung OL-vecka, en träning och tre tävlingar, dessutom en timme på motionscykeln gav 6,5 timme.
Sen tillbringade jag en semestervecka i Älmhult. Först visste jag inte vad/hur jag skulle träna, sen växte idén fram att utnyttja det fina sommarvädret för ett litet WMOC-genrep. Jag körde två långa ”kvallopp” på två dagar. 1:25 och 1:40 på större och mindre vägar, dock inte speciellt snabbt. Vilodag och sen ett långt ”finallopp” (1:35) i 25-gradig värme. Inte lika varmt som det lär bli i Portugal, men ändå. Presterade sen bra på Älmes varma tävling innan jag åkte hem och summerar veckan till 6 timmar.
Med stor glädje konstaterar jag att jag tål värme bättre för varje år. Med lika stor oro känner jag av gamla skadan i lårets baksida mer och mer.


Inga kommentarer: