fredag, juni 20, 2008

KM – Långdistans – 8 juni – One man show

Årest varmaste (?) dag samlades en stor del av klubbens medlemmar på badplatsen vid Taxinge slott. Dock inte för att solbada eller frossa i kaféets berömda bakelser. Nej nu skulle det ”riktiga” KM, dvs långdistans, avgöras. Oförtröttlige Tore hade en enmanföreställning då han ensam genomförde hela arrangemanget. Imponerande!!! Att det var stiftklämmor och skriven definition gjorde det hela nostalgiskt. Som på den gamla goda tiden när vi bara hade en distans.
En annan Mats (Heldt) var storfavorit i 45-klassen men jag hade vissa funderingar på att överraska. Men chansen försvann då jag tappade koncentration några sekunder efter 6:e kontrollen och la bort närmre tre minuter. Sen borde jag tagit med två flaskor sportdryck i vätskebältet för vid min målgång strax efter tolv hade temperaturen stigit till säkert 28°C.
För övrigt är jag mycket nöjd med dagen. Värmen och Tores tuffa banläggning (kolla speciellt sträcka 12-16) tog ut sin rätt. Helt perfekt förberedelse inför ett troligen mycket varmt WMOC i Portugal. Jag skall nog leta fram min CamelBak (drick-ryggsäck) för test. Det var jobbigt och lite stressande att hålla på med flaskbälte under tävlingshets.

H45 (5) 6790m
1 _ Mats Heldt ______ 57:45
2 _ Mats Windstedt __ 59:33
3 _ Torgny Toresson _ 66:10

Inga kommentarer: