torsdag, juni 26, 2008

WMOC tankar och info

WMOC börjar med sprintkval på söndag morgon i stadsmiljö i Leiria. Då vi kommer fram sent lördag kväll och då jag haft oturen att få nästan första start (9:02, jag hatar att starta tidigt) men framför allt med tanke på mina långdragna baksida-av-låret-problem, så tar jag inte sprinten så allvarligt. Tar jag mej ändå till måndagens A-final (vilket inte borde vara helt omöjligt) så satsar jag fullt där. Denna går i skog-, sandstrand- och stadsmiljö.
Till första kvaltävlingen för långdistans (onsdag 2/7) har jag lyckats få absoluta spiken (9:00). Hoppas det blir riktigt varmt just denna dag. Efter kval 2 (torsdag 3/7) hoppas jag att med marginal kommit bland de 27 första i mitt heat som får springa A-final (lördag 5/7). Enligt mina bedömningar har jag hamnat i ett riktigt tufft heat (3). Om min form och OL-flyt är bra kan detta vara en fördel då jag (med blygsamt kvalresultat) slipper starta sent i finalen. Om det däremot känns segt och går dåligt är risken stor att jag missar A-finalen.
All info om tävlingarna hittar man här: http://www.wmoc2008.fpo.pt

1 kommentar:

Anonym sa...

Lycka till!