fredag, augusti 22, 2008

TIF-OL – Jordbro – 6 augusti – Fulkarta

Bara några dagar efter debaclet/succén i Boxholm åkte jag ända till Torvalla IP, en vardagkväll, för att försöka hitta lite OL-flyt. Stort misstag var detta. Eländet började redan när jag fick min 25:- dyra karta och trodde jag fått ett misslyckat tryck. Det visade sig tyvärr att alla kartorna de hade var lika dåliga. Jag hade stora problem att se kontrollpunkterna redan vid baninritningen. Men har man åkt så långt så …
Tog ett springa-runt-vägval till första då jag inte orkade forcera in i buschen strax efter starten. När vägen började svänga och jag trodde att kartan var på väg att ta slut sprang jag ner mot kraftledningen och hamnade i det värsta skit jag någonsin upplevt. Blött och nästan oframkomligt. Kändes himmelskt att komma ut på stigen och få gasa på mot den luriga kontrollen. Vid 5:an, 6:an och 7:an hade jag ingen chans att läsa höjdkurvorna så det gick ju mindre bra. Efter missen på 7:an ledsnade jag helt och lunkade hem på så mycket stig och väg jag kunde finna.

Långa banan (11) 6550m
1 _ Ulf Persson ____ IFK Enskede ___________ 47:40
2 _ ”Måsen” ________ ? _____________________ 59:53
3 _ Daniel Olsen ___ Södertälje-Nykvarn OF _ 60:55
4 _ Mats Windstedt _ Södertälje-Nykvarn OF _ 62:07

Inga kommentarer: