onsdag, augusti 10, 2011

Påsksemester

På väg mot Småland sprang jag en ÖM8 på Stigtomtakavlen. Underbart vårväder och underbar terräng förutom berget på slutet med slingan. Sprang ganska bra i början men blev trött och gjorde allt fel till 9:an. Lunkade sen runt resten.

22 april - Stigtomtakavlen - OK Hällen
Öppen 8 ___ (36) ___ 5480 m
1 __ Jacob Westerberg __ Finspångs SOK _____ 35:32
2 __ Pär Westblad ______ OK Ravinen ________ 37:22
3 __ Jacek Morawski ____ Rehns BK __________ 39:16
4 __ Hans Jörgen Kvåle _ Täby OK ___________ 39:23
5 __ Emil Kalered ______ Skogspojkarnas OK _ 40:38
6 __ Linnea Gustafsson _ OK Hällen _________ 41:21
14 _ Mats Windstedt ____ Klubblös __________ 45:13


Sen i stugan sprang jag lite stig/väg och fick betongvader (gubbvader?) och ont i hälsenan. En bra anledning till vila och att njuta av nästan-sommar-vädret.

Innan jag åkte hem kändes benen okey så jag sprang en öppen bana norr om Osby. Tog en kort bana för säkerhets skull. Förväntade mej fina nordskånska/sydsmåländska tassemarker (en av mina favoriter) men det var mest bökig gristerräng. Många missar blev det också, men vädret var i alla fall fint.




22 april - OK Gynge
Öppen 6 ___ (29) ___ 4140 m
1 _ Knut Masseck ___ Skåneslättens OL _ 42:08
2 _ Mats Windstedt _ Klubblös _________ 42:11
3 _ Enar Magnusson _ IS Skanne ________ 42:36


Inga kommentarer: